30 November 2005

Cubaan! Cubaan!
Cubaan! Cubaan! 1,2,3 Cubaan!!

AssalamualaikOm everybody! Yoha!! Ini first entry aku dan first time aku gune blog. Hohoho!! Maka, kalau ade kurang sane-sini sepanjang aku blogging ni, kasi r tunjuk ajar siket. Ape yang kurang, korang tambahkan la.. ape yang lebih, korang kurangkan la.. Senang kan?

“Senang jeeee...” ramai-ramai jawab.

Aku sebenarnye dah lama nak try blogging. Menatang ni nampak best, tapi tatau aa best ke tak sebenarnya. Member-member aku cakap blog ni tempat orang nak curhat-curhat, tempat orang tulis diari.. Itu cakap member-member aku. Ye ke?

“Iyeeee....” ramai-ramai jugak jawab.

Isk.. mane ade, suke ati korang aa nak taruk ape dalam blog ni. Kalau rase nak jiwang-jiwang, silakan..kalau rase nak curhat-curhat, silakan..kalau nak marah-marah, silakan.. Tapi, tujuan aku satu aje, iaitu suke-suke. Jadi, ape2 entry aku pas ni takkan terikat dengan ape-ape topik khusus. (``,)

Untuk hari ini, aku pun bengong lagi nak taruk ape. Wokeh.. Tak silap aku, hari ini baru 16 Syawal kan?

“......”semua diam sebab tak hafal tarikh hijrah.

Walaupun aku duk kat Indon ni dah tak rase suasana tu, tapi aku sure heboh nye yang kat Malaysia mood raye masih rase. Open-open house masih ade sini-sana. So, aku nak ambil peluang di tengah2 bulan raye ni nak ucapkan,

~~@}-----{@~~

~SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN~
~~@}-----{@~~

Kepada semua insan-insan yang mengetahui kewujudan aku ni. Terutamanya, keluarga belah Ma dan Baba yang tak jumpe mase raye tu (masa menyebabkan kita kurang menyapa..) Cikgu-cikgi dari Tadika Kemas Binjai Rendah, SK Bukit Sawa, SMKA Durian Guling, KOSPINT(School Of Rocks!!), KMNS, INTEC UITM sampailah UGM (dorsen, mbak2 sama mas2) ni skali, juga tak lupa kepada teman-teman seperjuangan yang penah bertegur sape di sekolah2 tu, dan juga kawan2 yang kita kenal di luar sekolah serta untuk tunang tercinta, Siti Nurhaliza bin Tarudin sekeluarga. Hehehe.. Oh ya, juga tak dilupakan kepada semua artis-artis yang mengenali diri ini. Ngeh..ngeh..ngeh.. Mane-mane terkecik ati, terkutuk depan belakang tu, harap-harap sangat lah di maafkan yea..

Aku rase untuk kali ni, cukup r dengan ucapan istimewa aku tu. Hehehe! Ape kate, kalau korang tenang-tenangkan minda korang, sesambil makan saki-baki kuih-muih raye yang ade dengan membaca trivia Aidil Fitri 2005 aku ni.. So, ape lagi?!!
Let`s check it out, babeh!!

Trivia Idul Fitri 2005

Lagu raye paling masyuk tahun ni::
-Kepulangan Yang Dinanti (Aman Shah)-

Kuih raye paling cun tahun ni::
-Of course aa Almod London-

Juadah raye paling rock tahun ni::
-Ketupat palas dengan ikan bakar-

Baju raye berape pasang?::
-3 pasang, satu baju melayu, 2 lagi t-shirt dgn jeans.. Waaahh.. meriah akkk!!??-

Raye cool tak?::
-Cool... tapi spoil sikett...-

Knape?::

-Ade sekumpulan budak datang raye rumah aku pastu kebas henset Ma aku, seb baik Ma dapat jejak balik budak tu.. U rock Ma!!!-

Event penting raye::
-Tengok TV rr.. movie yg aku tak terpikir nak tengok dulu2, kuar mase raye
Seperti Gol & Gincu, Gangster, I Know What U Did Last Raya dengan cite2 lawak seperti Tan Tin Tun Raye.. Hehehe.. jimat duit..-

Kuantiti duit raye dapat bape?::
-Seploh hingget..-

Kad raye?::
-3 keping je.. Dari 3A.. àAnis, Asma`, dengan Akma-

Paling sedih mase raye tahun ni::
-1st time raye tanpa kakek aku, Tok Wan.. sob..sob..sob..-

Paling tak syok mase raye::
-Raye ke-10 balik Indon-

Wish raye paling special::
-Adik angkut name, Asma`.. 3 kali dia hantar SMS raye, mase aku kat Indon(pose baru 15 hari dah wish raye..), malam raye, dengan raye ke-7. Memang berjiwa lebaran abih adik aku ni. Xpe, aku appreciate ‘them’ very very much, sis..-

Tema Aidil Fitri 2005 Famili Haji Omar?::
-Sang Samudera Menghempas Pantai, sebab 1st raye semua kaler biru laut (laut=samudera).. Wut a coincidence..-

Terawih penuh 30 malam?::

-Thee..thee..thee.. 15 malam pertama je.. Hehehe...-

Itu aje untuk kali ini.. so, moral of the story is berhati-hati di jalan raya. K ah, wa chaw lu untuk kali ini, jangan lupe nantikan my next entry!!
Tata!!

p/sà Mari belajar bahasa Indon bersama Mas Kuden

Curhat- curahan hati
Dorsen- lecturer
Mbak- kak @ cik
Mas- abang @ encik
Kakek- Nenek @ datuk