10 August 2007

Cerita Paling Skema

Orang Jawa panggil Jipang, orang Melayu panggil Labu Siam tetapi kalau nak rasa seksi, boleh sebut Sechium edule sw (bahasa Latin).

Kata orang tua-tua, kalau tumbuk-tumbuk lumat, campur garam sikit, tapis kemudian minum sayur ni, boleh legakan 'mata ikan' kat bibir. Insya-Allah~

Maknanya, Jipang dah ada ciri-ciri untuk masuk dalam kelompok dadah Non-Steroidal Anti-Inflammatory (NSAID). Betul atau tidak ayat kawan tu, mari kita sama-sama ikut Ibu Maulina untuk 'CSI'-kan Jipang ni sedalam-dalam dan senikmat-nikmatnya bersama-sama 5 lagi 'mereka'. Akan datang.

5 comments:

Pato & Pearl said...

eeerrr Skema tu apa Kurt...

Pearl

Kurt Kuden said...

err.. camne eh nak explain.
skema tu mcm mmm baik la. sivik. pastu cam ikut peraturan je.

mad redo1 said...

kalu oramg tu skema = mat belia, ye ke dok, kudeng?

pearl pahang ke dok belia2 nih... hehehe... penambah tak rasmi...

Kurt Kuden said...

haha! betul betul! mat belia..
haha! kite bule wat kelas bahase tranung ni mat redo, haha

Jie said...

Sechium edule sw ....Sechium edule sw ....Sechium edule sw ...Sechium edule sw ..ye la kuden..makin seksi la kakjie rasa........lidah kakjie ni!

cessssssss.......seksa siot!