26 October 2008

Jala Mas


Dulu-dulu masa kecil, otak pun tak berapa nak boleh fikir baik buruk lagi, bila ada sepupu bertunang, mesti telan air liur tengok jala mas dalam pinggan atas hantaran. Warna kuning keemasan berkilau-kilau memang menggoyah iman kawan untuk selak penutupnya dan ambil satu urat. Satu urat jala mas pun jadi lah. Bila dapat, manisnya minta ampun. Sedap tak terperi. Sekala-sekala makan memang tak puas. Hari itu tak sempat nak nikmati betul-betul jala mas atas puding raja Ma.

Maka tadi, masa ikut Ma pergi Pasar Cabang Tiga, kawan beli sebekas kecil jala mas. Lama sungguh tak makan. Nikmatnya tetap sama. Cuma mungkin manisnya semakin kurang. Versi sihat agaknya.

10 comments:

nuu_OL said...

first time tahu pasal jala mas ni..interesting

ak_0143 said...

grrrr
baru je aku komen entri tadi dengan bersyukur...

skali tgk google reader ada entri baru...

dia wat lagi dah!!!

grrr

perut aku berkeriut ni weh!

grrrr

rean said...

jala mas?
pa mende tu?

aritu puding raja...
pasni pe plak kuden? XD

Kurt Kuden said...

nuu_ol, ha dtg klntn/trg jgn lupe cari jala mas

ak_0143, hahah nantikan entry hari isnin, dedikasi khas buat hang

rean, ape ni org terengganu tatau!! rean nak kena brainwash ni haha

missy suzi said...

paddia nih wei??
pelik2 ak ko nih..
ger exotic!!haha..

*meh pos ke melaka 1~

Kurt Kuden said...

haha itu jala mas..
datang la terengganu. ini kan visit teregganu 2008. haha

rean said...

manala aku tau...
arwah ayah aku tak penah beli, nenek aku tak penah buat..

hahhahaha!
balik jogja bawak jala mas ngan laksam yek!

Cik Kmar said...

jala mas skrg dh makin mhl le kat ganu

Kurt Kuden said...

rean, takut la nak bawak, takut basi. sebab laksam pake santan, jala mas pakai telur.. kang busuk kang, aku lak kene marah haha

cik kmar, haah, sebekas kecik tu rm5 haihhhh

Mrs. said...

salam...
Kurt Kuden...
nice name...
saya tertarik dengan pic "jala mas" tu..
ambik sendri ke?
saya minat fotograph sbenornye..
:)