28 December 2008

Kantor Pusat UGM


Susah nak ceritakan pada orang bagaimana geografi UGM. Fakultinya merata-rata. Tak tahu kawan kat mana sempadannya. Tetapi ada satu tempat yang cantik di UGM, iaitu Kantor Pusat. Kawan tak pernah ke sana walaupun sudah tahun keempat kawan di Jogja. Kata orang, kalau nak balik Malaysia secara mendadak, silalah ke sana dan ambil dokumen-dokumen yang perlu.

Pada suatu petang yang damai, sedang awan berarak perlahan dan burung-burung pipit terbang sekawan, entah bagaimana, kami berenam terdampar di sana dengan girang dan riang gembira. Tak percaya, tengok kami di bawah,








Tentu ada yang tertanya-tanya bagaimana gambar-gambar di atas kelihatan sangat cantik? Jawapannya di sini. Iya, dia memang makhluk yang cukup bersahabat dengan lensa. Dia mampu buat subjek dan geografi sederhana kelihatan cukup mempesona.

Dan, bila senja mula menjengah, kami pun pulang di sebalik sinaran perca-perca jingga matahari petang dari celahan pohon yang mula sirna itu. Seperti pipit-pipit pulang ke sarang.

Cot-cet cot-cet bunyi kami atas motor macam bunyi pipit.

10 comments:

Amer Yusof said...

rock off rave on????!!!!

sejak bile?
aku personally hate rave music.

btw, chanteeek gambor.

Kurt Kuden said...

cantek kan gambaa?

haha

aku tak minat pun rave2 ni.. bising haha
saje pakai shirt tu
aku ske statement tshirt wpun kadang2 tak reflect dr aku pown hahah

Amer Yusof said...

aku ada satu t'shirt yg tulisan dia comel...tp aku malu nak pakai. hahaha. beli kat downtown je

Kurt Kuden said...

pakai je..
slagi statement tak lucah, pakai je..
heheh
aku tak ske org pakai tshirt ayat tah pape..

Amer Yusof said...

jgn jadi mcm ayoh aku yg terpakai sweater abang aku yg tertulis 'fcuk; ketika ke klinik....malunya aku sbgai anak yg membawa bapak ke klinik...hehehe.

Kurt Kuden said...

hey fcuk adalah name brand la.. french connection UK.. name brand, bukan mcarut la..
hehe
so ayoh mu la yg cool. sbb pakai branded.. hehe

NKxvii said...

aku suke tshirt kuden yg nipplelicious!
WHAHAHAHAHA

Kurt Kuden said...

hahaha senggaaalll

ak_0143 said...

nipplelicious???
apa kah???
delicious sangatkah kuden???
hahaha

cantek2 gambarnya...

perasan aku sajakah, atau pong sudah gumuks???
hahahaha

Kurt Kuden said...

weh sengal!
tu bukan pong la haha