24 December 2008

Mawar pertama


Mawar putih tepi pagar baru sahaja berkuntum setelah berhari-hari, berminggu-minggu kawan tanam. Ada satu rahsia tentang mawar putih tepi pagar ini. Setelah hujan turun dan meninggalkan titik-titik air di setiap kelopaknya lalu membiaskan sinar matahari dari hujung langit, ia akan bersinar-sinar bak berlian pecah seribu. Seksi sekali.

7 comments:

Kak Jie said...

kuden,

bahawa seperti kuntum mawar itu
begitu jugalah kau dan aku
insan yang terkadang
disalah fahamkan
yang tersalah hitungkan
yang tersalah mengertikan
bagaikan mawar yang tercontoh itu
kecantikana bunga
bukanlah sekadar pada kelopaknya
kebaikan manusia pun
tiadalah pada rupa parasnya

ak_0143 said...

wah...
mawar...
seksi?
ko jangan jadi kumbang gatal yang merosakkan mawar itu ok!!!

huhuhu

freNNy said...

nk tgk rose tu!

dl fren pnh ade 2pokok roses.. mati dh.. kjap je..surabaya too hot ! hahah

Kurt Kuden said...

Kak Kujie,

indah puisi tu kak. tentu tersenyum sang mawar bila mendengarnya. kembang penuh taman.

Kamal, ko memang hahaha aku ibarat baja lah

fren.. haha dtg aa jogja... smoga ros putih tu panjang umorr.. ameeennnnn

ak_0143 said...

oho
patutla ko busuk!

Amer Yusof said...

kuden...tanah jawa subur kan? aku suka sgt. ingat nak hijrah duduk kat kaki gunung merapi. boleh?

Kurt Kuden said...

kamal, ha? mane ko tau? haha

Amer.. haha sekali meletup baru mung menyesal..