01 January 2006

20052005200520052005



Hari ni dah hari ke-365. Hari yang terakhir lam tahun ni. Sekejap je.. tup.. tup.. tup.. dah masuk tahun baru. Cepat saje masa berlalu. 2005 macam cepat, tapi banyak benda yang berlaku. Benda best, tak best, happy, sedih, bosan, sakit hati, gile semua ada… Dalam cepat-cepat masa bergerak, aku pun tak dapat recall balik, benda apa yang berlaku bulan 1 dulu.. dah rase macam lame gilerr bulan 1 dengan sekarang. Aku pun dah ingat tak ingat nak cerita hape ke benda yang berlaku. Yang pasti, banyak perkara yang berlaku pada diri aku sepanjang 2005 ni.

Sepanjang Januari ke Jun, aku still kat Intec, Shah Alam. Final sem.. a-level waktu tu. Antara benda yang aku miss mesti lah Intec dan ahli-ahlinye.. Aku miss naik bas ekspress dari Shah Alam ke Terengganu dan Terengganu ke Shah Alam… Wuiskkk.. Syok aa.. Aku ingat lagi, mase tuh ade cuti lah dekat Intec, tapi tak panjang, aku ngan Ida desperate gile nak balik. Kitorang nak balik malam tu gak. Sume tiket dah sold-out. So, kitorang amik tiket dari Shah Alam ke Kuantan petang pastu, jam 2 pagi, kitorang naik dari Kuantan ke Terengganu. Bas dari Kuantan tu sebenarnya on the way pergi Kota Bharu, so kitorang tumpang sekaki.. Sementara tunggu bas dari Kuantan, seb baik member Intec yang kebetulan balik Kuantan jugak, suruh lepak dekat umah die lu.. rehat-rehat.. hehehe.. memang pengalaman abis r.. mcm Amazing Race lak rase.. Favourite bas aku, mesti aa Ekspress Sutera.. sebab cepat gile sampai Terengganu.. Taun ni jugak aku belajar swimming dekat Kolam Renang UiTM.. cikgu nye.. Aziz.. Camane pun, tak terer2 gak.. kalau duk kat tempat dalam masih gak hidrofobik.. Kalau dah final sem, mesti a sibuk stadi..Neways, kuar aje dari Intec.. dah tak jumpe dah kawan-kawan Intec.. cam Mustaq, Husni, Bela, Sahmi, Alan, Firdaus, Yi Pin, dan ramai lagi a… Miss gile korang-korang sme.. Budak-budak KOSPINT yg duk kat Uitm tu pun same.. Kili, Saha, Jijoe dan Serol yg tak bosan-bosan datang Cemara.. Aku ingattttt lagi korang sey..

Taun ni la Ma aku start amik gerai-gerai ikut ekspo-ekspo.. lepas cuti a-level, byk aa pulak ekspo-ekspo jualan murah kat Terengganu.. Sebab dah buhsan tatau nak wat ape duk umah, aku ikut aa Ma.. Satu lagi, kakak aku pun baru stat buke kedai bunga+butik+pelamin die depan umah mertua dia..Pendek kate, taun ni rejeki famili pun murah.. Alhamdulillahirobbilalamin..

2005 jugak bersejarah dan paling mempengaruhi idup aku, sebab dapat masuk first year dekat Universitas Gadjah Mada dan menikmati kehidupan sebagai perantau di Indonesia.. Akhirnye dapat jugak bergelar student medic walaupun aku tau kalau dah student medic, korang memang tak de life… Bace buku, bace buku, bace buku, dan baca buku.. Sangap, kan? Lupe lak nak mention, kat sini aa jugak transport balik kampung aku dah berubah dari bas ke tongkang.. Ahaks.. Silap.. ke kapal terbangggggggg… Dah reti dah nak naik kapal terbang.. Ngeh Ngeh Ngeh..

Papepun, tak sme 2005 sukacita saje cerita dia.. 2005, Tuk Wan dah pergi meninggalkan semua orang untuk selamanya.. Bagi aku, sepanjang hidup aku.. Inilah saat-saat yang paling sedih. Aku baru rase perasaan sebenar kehilangan orang tersayang. Beberapa hari sebelum fly pergi Indon, dia pergi. Then, raye taun ni lah first time tanpa Tuk Wan.. Terasa sgt kehilangan nya..

Nampaknya, penutup 2005 penuh dengan tekanan. Ape taknye, 2 January dah exam. Perghhh!! So, tak de la enjoy sangat.. Pastu, tadi Kak Ti aku mesej aku, kereta dia kena curi pagi minggu lepas. Lepas seminggu baru nak kasi tau kat aku. Dia kata Ma tak nak aku tau pasal ni, takut aku susah hati.. Tapi, bagitau sekarang pun, aku susah ati gak.. Kesian, kan? Takpelah.. Ape cite skali pun, aku rase puas lah.. abis aje 2005, aku rase aku dah bertambah kawan.. I’ve met many nu fwens here.. yang tak akan aku lupe gak Kelompok 6 aku yang happening gile dalam apa-apa kelas pun, dengan setiap orang ade karakter masing-masing.. Memang tak bosan aa duk satu grup ngan korang.. dan banyak mende baru yang aku belajar di sini..

Konklusinye.. 2005 is colourful.. perjalanan aku semakin luas.. pemandangan aku makin jauh.. dan aku harap pemikiran aku pun makin matang.. Insya-allah.. Tapi, sebagai menghargai 2005, aku persembahkan keputusan Anugerah Kuden 2005. Jeng jeng jeng jeng…

Peristiwa Tergembira – Mase nak fly dari KLIA ke Indonesia… perasaan waktu ni berbunga-bunga gile..
Peristiwa Tersedih – The day She went away
Peristiwa Terbosan – tengok The Aviator (sakit bontot.. lame sgt duk lam cinema.. dah aa cite bosan..)
Peristiwa Terlucu – - (ingat tak ingat..)
Peristiwa Tersakit Hati – tarikh fly dari JPA yang 3 kali tukar..
Peristiwa Termalu - - (ni pun kes ingat tak ingat..)
Peristiwa Tersakit Tubuh Badan – Demam In Jogja.. teruk gile ( plus homesick)
Movie Of The Year – Sepet
TV Series Of The Year – Akademi Fantasia 3 (ni siap pegi tengok konsert kat Putrajaya ni..)
Man Of The Year – Tuk Wan (spatutnye.. Woman Of The Year..)

No comments: