11 May 2006

Hari Ibu Di Seluruh Dunia

Si Jr wish kawan Hari Ibu. Herk? Hari ni Hari Ibu?! Tak tau pun. Tadi kawan bukak utusan.com, dekat banner atas tu dia tulis Hari Ibu jatuh pada 13 Mei. Abih tu, yang Jr wish kawan tu Hari Ibu ape? Ibu ayam? Ibu jari? Ibu roti? Kawan bingung.

Tadi, kawan korek-korek internet, jumpe lah tarikh sebenar Hari Ibu di seluruh dunia.

Ahad kedua di bulan Februari - Norway

Shevat 30 (biasanye bulan Februari) - Israel

3 Mac - Georgia

8 Mac - Bosnia-Herzegovina, Serbia-Montenegaro, Slovenia, Macedonia, Albania, Bulgaria, Romania

Ahad keempat in Lent (26 Mac) - Ireland, United Kingdom

21 Mac - Bahrain, Mesir, Lubnan, Syria, Palestin, Jordan, Quwait, Emiriah Arab Bersatu, Yaman

Ahad pertama di bulan Mei - Hungary, Lithuana, Portugis, Sepanyol


8 Mei - Korea Selatan, Albania


10 Mei - Amerika Selatan, India, Mexico, Oman, Pakistan, Qatar, Arab Saudi


Ahad kedua di bulan Mei - Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Columbia, Cuba, Craotia, Denmark, Estonia, Finland, Germany, Greece, Hong Kong, Italy, Jepun, Latvia, Malaysia, Belanda, New Zealand, Peru, Filipina, Singapura, Slovakia, Afrika Selatan, Swirtzeland, Taiwan, Turkey, United States, Venezuela


27 Mei - Poland


29 Mei - Bolivia


30 Mei - Nicaragua


Ahad terakhir di bulan Mei - Perancis, Sweden, Haiti, Republic Dominican


12 Ogos - Thailand


15 Ogos - Costa Rica, Belgium


Ahad kedua atau ketiga di bulan Oktober - Argentina


Ahad terakhir di bulan November - Russia


8 Disember - Panama


22 Disember - Indonesia


So, mungkin Jr tu skang lokasi dia India kot.. takpun Arab Saudi.. sebab tu, dia wish awal siket. Ape ape pun, terima kaseh bangat, nanti balik Malaysia, hang jangan lupa bawak balik sevenier untuk kawan. Hiks.

Tapi sebenarnya, tak payah lah nak tunggu Hari Ibu, baru sibuk nak rai dan hargai pengorbanan ibu kita. Bila-bila pun boleh buat.. Dan, tak payahlah sibuk nak tanya apa pengorbanan ibu selama ini kepada kita, tapi cuba tanyalah apa pengorbanan kita kepada ibu kita.

Selamat Bakal Menyambut Hari Ibu!

credits
+wikipedia
+Jr





13 comments:

semut said...

selamat..hari ibu..
kepada ibu aku di sana,
selamat,
aku ucapkan,
moga rezekimu bertambah
dan tak kehabisan..

amin

Alang said...

Konpius gak biler Hari Ibu yg sebenarnya. Memula ingatkan 14 may. Pastu dgr kat radio hari ibu jatuh pada hari Ahad pertama dlm bulan May (7May). So, isnin pagi tu kitorang adik beradik delivery la bunga kat opis mak. Hmm...

Tak pe lah, yg penting kita semua sentiasa menghormati & mengasihi ibu sepanjang masa.

chii said...

hari ibu ialah hari2..x prlu nak tunggu 13 atau 14 mei..
pd chii sendiri..7/2 adalah hr ibu memandangkan itu tarikh kelahiran die..hehe

KudeN said...

semut, selamat hari ibu kepada Ibu semut..

alang, tu la pasal, kawan lagi konpius. Seb baik tak de hari abang, hari kakak, hari makcik, pakcik, jiran.. lagi konpius haku!

chii, alaa kuden lupe aa besday ma Kuden. balek msia nanti Kuden cek aa..

chii said...

adeih..ade gak camni..kalo besday mak lupa..besday aweks lg la kan....

mohdismail said...

aku isnin lepas da sambut hari ibu..hehe..makan kek tak hingat donia..tapi,bagi aku,hari-hari hari ibu..tarikh2 ni saje je nak selaraskan..kasih sayang pon nak selaras ke..ceceh..

NaSh said...

knape makhluk jr tu wish hari ibu kat ngko plak kuden? jr beribukan kuden? erk..? erkk.. apakah....

KudeN said...

chii, a`ah.. kadang-kadang kawan lebih gemar buat-buat lupa..

mael, betul tuh.. ada apa dengan tarikh? HUh!

Nash, ko slalu kasi komen kontroversi.. takpo lah.. mungkin jr rase aku baik cam ibu kot..

chii said...

layan shj jerk la incik nash tu...
setelah seharian ngadap trapik...die agak wank sket

KudeN said...

hehe.. nash bukan stakat wank, malah oink... oink.. oink..

Nyetok said...

bukan ibu roti bukan ibu donat.. IBU SODDOKK

Anonymous said...

Best regards from NY! Armour hockey under peeing boys Montana plastic surgery pamela anderson tommy lee brett michaels Mexecan soccer team logo http://www.celexaonline.info/orlando-one-way-moving-companies.html keller williams flower mound tx American society of plastic surgeons diplomate rhode island information about teeth whitening taking zoloft and modafinil

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. Renault espace tyre Forex trading free Annes law offices chicago Liability insurance for building contractor closed rhinoplasty delivery Price compare cell phone batteries life assurance quote in scotland Asses pics Ball mini pilates mesotherapy before and after Bright pink fluro jacket What is bextra 10mg for blood pressure monitor wrist Hair removal ingrown hair buy fiorinal online no prescription Nissan xterra tests High blood pressure after pregnancy surveillance equipment erectile dysfunction