14 August 2006

Hari 4 Pengenalan

Hari 4
Tarikh::13 Ogos 2006(Ahad)
Photobucket - Video and Image Hosting
30 Hari Mencari Kost

Kawan perlu berpindah. Walaupun kediaman kawan sekarang tip-top punya best, tapi faktor harga sewa dan elektrik per bulan menyebabkan kawan perlu memikirkan semula kediaman kawan sekarang. Berpindah atau tidak. Bayangkan, kawan punya harga bilik per bulan adalah Rp475ribu dan kalau ditambah harga elektrik sebulan yang bayarannya mengikut jenis barang elektrik (Laptop-Rp30ribu, Kipas-Rp15ribu dan Water dispenser-Rp40ribu) dan secara totalnya, setiap bulan kawan harus membayar Rp560ribu sebulan. Inipun sebelum masuk harga laundry, kalau masuk laundry, kawan membayar Rp610ribu sebulan! Tetapi, kawan masih boleh bertoleransi dengan laundry, sebab kawan rasa harganya agak berbaloi. Yang menjadi masalahnya ialah sewa bilik dan elektrik.

Kalau kawan mempersoalkan sistem bayarannya per tahun dan mungkin boleh diansurkan 6 bulan sekali, lagilah kawan rasa kawan MESTI pindah. Sebab kawan rasa teman-teman kawan membelanjakan harga sebulan jauh lagi murah dari kawan untuk harga kost dan menikmati banyak kelebihan. Kawan tak nafikan yang bilik kawan sekarang sangat selesa dan penghuni-penghuni lain sangat menyenangkan. Dan, yang penting, kawan puji tahap keselamatan di kost ini. Tetapi, kawan terpaksa memikirkan rancangan lain yang kawan rasa kawan perlu sebab kawan juga ada agenda lain selain membayar sewa bilik yang agak membuat kawan gigit bibir setiap bulan.

Maka, kawan secara rasminya kawan mewujudkan sebuah misi. Sebuah misi peribadi untuk kawan mencari kost atau rumah kontrakkan dalam masa 30 hari bermula 10 Ogos 2006. Maka, sebelum 12 tengah malam 8 September 2006, kawan sudah sah ada kost atau rumah kontrakkan. Walaupun tajuk misi kawan 30 Hari Mencari Kost, misi ini juga terbuka untuk rumah kontrakkan.Namun walaupun kawan berjaya dapatkan sebuah rumah kontrakkan itu tidak bermakna misi kawan berjaya, housemate, isi rumah dan segalanya perlu diuruskan. Maka, kawan utamakan kost.

Objektif
Kediaman baru sebelum 12tengah malam 8 September 2005

Kriteria
Kost
-Harga-Rp300++ kebawah per bulan
-Harga elektrik yang berbaloi *tidak semahal kediaman sekarang*
-paling kecil 3x4
-selesa dan selamat *kondusif untuk tidur dan belajar*
-KM5,5 *tidak jauh dari kampus UGM dan kost melepasi KM5,5 tidak akan di ambil port*
-kamar mandi dalam *boleh dipertimbangkan lagi kalau tak attached bathroom asalkan bilik air tu dekat dekat*

Rumah Kontrak
-Harga bila di bahagi dengan ahli rumah yang lain Rp300 ke bawah
-Tidak semestinya attached bathroom
-Selesa
-Selamat dan basikal tidak mudah dicuri
-kurang dari KM 5,5
-Well-furnished *paling tidak, katil untuk tidur*
-housemates-takde ni.. tak jadi...

Maklumat tambahan
Walaupun ada beberapa syarat yang kawan kenakan untuk kost dan rumah kontrakkan, tetapi mungkin kalau ada faktor-faktor peribadi atau TERPAKSA, kawan mungkin akan mengenepikan syarat-syarat tersebut. Kawan punya misi, maka kawan punya suka hati kawan nak ubah syarat ini bila-bila pun.

Dan, beberapa syarat dan kezutan baru akan kawan update dari semasa ke semasa.

Harapan
Kawan berharap kawan keluar dari kost ini. Kalau kawan tak keluar jugak, maknanya memang jodoh kawan dengan kost kawan sekarang aa.. Tak dapek den nak nolong..

Photobucket - Video and Image Hosting

8 comments:

chii said...

ihiks..
cam tajuk album so7 plak..
30 hr mencari cinta..
alalalal

KudeN said...

kuden kan kipas-susah-mati Sheila On 7..
ni sheilagank tegar tau dok.. hehe

NaSh said...

aku bz laa masa konsert so7 aritu...
huhu

kalau aku dtg pun, mesti aku x terlayan lagu2 dia.. lagu2 baru aku masih x dgr sgt.. wakakakah

KudeN said...

haku pun tak penah gi konset SO7.. slagi tak tgk per4mance so7 mmg seperti tak datang Jogja aa..

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » »

Anonymous said...

Keep up the good work » »

Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read guide to refinancing uk Answering services mason city iowa Web+based+conferencing+tool shaw cable voice over ip Valtrex buy tramadol online valtrex online buy val http://www.free-pics-hot-babes-nude.info/brett-matthews-interracial.html Pdm mallinckrodt bontril 35mg Ritalin non prescription

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. film editing classes