24 May 2009

Wisuda

Sewel-lah blogger/JMN/laptop/kawan sendiri (pilih salah satu) sebab tiap kali kawan bukak blogger, mesti dia keluar macam ini :- (lihat gambar di bawah)

Macam nak tak nak je nak keluar kan. Apahal ngko?

Sebelum itu, mari kawan paparkan koleksi gambar-gambar terkini kawan di dalam laptop cabuk berat macam tong gas kawan yang bernama Jessica ini. *ai still lap u lah Jessy, jangan ler mare*

my x-men





Yes people, kawan sudah wisuda. Baca betul-betul adik-adik sekalian, wi-su-da... haaa pandaiii...

Wisuda di Indonesia samalah seperti konvokesyen di tanah air kita, yang berbeza cuma pada nama sahaja. Dari segi protokol, kawan tak tahu sebab kawan tak pernah masuk konvo di Malaysia, kecuali waktu kakak kawan konvo. Itu pun masa kawan umur 3-4 tahun. Dan kawan tidur dalam dewan. Gila kawan nak ingat apa yang berlaku waktu tuh?

Tetapi satu saja kesalahan yang sangat fatal dalam wisuda di UGM ini, iaitu mahasiswa wojib memakai bow-tie. Oh apakah???

Sebelum ada yang silap paham, ingat kawan dah jadi dokter, baik kawan cepat-cepat betulkan pemahaman kalian. Wisuda ini cuma wisuda empat tahun pertama teori kedokteran yang membawa sarjana kedokteran. Bukan ler bermaksud kawan dah selamat menjadi dokter yang selamat buat semua lagi ok. Kawan masih tinggal sisa dua (2) tahun lagi, saya ulang, DUA TAHUN lagi untuk selesai belajar di Indonesia ini *menangis*

DUA TAHUN oh DUA TAHUN. Umor 27 baru boleh rasa nak pegang duit sendiri, kawen apatah lagi *oh no*

Sepenuh takzim buat keluarga, guru-guru dan teman-teman yang telah mendidik saya sehingga mampu bertahan hingga hari ini. Jangan penat percaya kepada saya kerana saya masih memerlukan kalian untuk menapak selangkah lagi.

8 comments:

Kujie said...

ramai blogger komen mcm tu...blogspot dijangkiti virus Influenza A (H1N1) atau nama glamer bagi sang ba alif ba ya.


erk...2 tahun?

lagi 2 thn kak jie nak kena tunggu kuden belanja?

2 tahun x 365 hari = 730 hari ( abaikan thn lompat ke thn tongeng ke)

730 hari. Kejap je tu...hahahaha

Kurt Kuden said...

oh yeh? ade potensi blog ini akan tibe2 ilang sme data tak? atau haruskah saya membuat recovery pada wordpress ke ape ke mcm saudari kak kujie buat?

haha 2 tahun lagi saye banje kak kujie.. ok ok.. msti by 2 tahun tu, kita sama2 lupa kan kak pasal banje2 ni wakakak ameenn.. eh ameen plak haahah

jojo said...

belanja?????

i nak ikutttt..... :-D siap ler gaji bulan pertama. bulan kedua.. dan ketiga... pastu.. gaji cukup setahun.. pastu (kang runding aaaa)..

handsome per bowtie.. cam pingu pun ada...:-D

dua tahun lagi yer....takper.. demi makan freee... tetap doakan success selalu dan tabah menghadapi tahun2 mendatang..amin..

Kurt Kuden said...

handsome cam pingu? hahahaha sampai ati ko kak haha

hahah makan freee lagi? oh no oh no

gadhogadho said...

Sukses ya pak!! Udah nempuh 3 tahun, sisa yang lagi 2 tahun pasti mulus deh...

kalo ko kat jkt sure aku dah traktir es doger!! hehe

Kurt Kuden said...

opss pembetulan.. actually 4 tahun.. typo kat post tu..nnt aku edit..

traktir es doger??????? yeahh ritee.. sebab aku betul2 tak kat jkt kan? kalau btol2 kat jkt, mst wat2 xtau haha

thnxx bung!

ak_0143 said...

laa
aku igtkan ko dah widuri wisuda tuh dah habes trus dah
ada lagi 2 taun ek
takpe la kuden
tabah je la menempuhi dugaan idop
aku dah habes dah!
tggu praktikal je lagi 6 bulan
huhuhu

takpe2 aku tggu ko blnja nanti ok!
730 hari, mmg tak lama!
kuikuikuicka

Kurt Kuden said...

ko nk dibelanja, tibe2 je pintar matematik. hampeh punye manusia