16 June 2009

Ada tiga nyonya yang enak dimakan

Kalau kawan nak cerita pasal restoran yang pertama kali kawan pergi baru-baru ini, haruslah kawan letak gambar-gambar makanan-makananya kan, takkan lah pulek kawan nak letak gambar monyet gambar kura-kura gambar peti sejuk ataupun gambar kawan. Itu tak payah tunggu pergi restoran pun kawan dah boleh letak gambar sendiri, sekarang gambar kawan sambil makan mi cintan pun boleh kawan tempek kat sini kalau nak. Tetapi takut orang baca blog ini sambil makan jemput-jemput ke. makan lompat tikam ke, muntah-muntah lah pulek, jadi terpaksa kita kontrol perkara-perkara macam tu daripada berlaku.

Jadi pada suatu hari ketika orang-orang yang kebetulan tak ada jadual jaga malam di spital hari tu (i'm sorry goodbye ye maya haha) berkumpul-lah mereka di sebuah rumah makan 3 Nyonya. Iyer pembaca-pembaca sekalian. rumah makan 3 nyonya. Bukan rumah makan 3 kebaya nyonya seperti menurut kak yim. Atau bukan juga rumah makan nyonya roguy. Opss.

ini di Indonesia nama dia Es Lobi-lobi, tapi bila di Malaysia nama dia jadi Asam Boi. Rasa dia super pekat belikat asam boi yang sedap pada waktu hirupan pertama sampai ke dua belas. Atas dua belas terus rasa kejang sebab yang tinggal buah asam boi itu sendiri. masam gila ok.

ini makanan yang kawan pesan hasil mix n match iaitu nasi lemak ayam bakar sambal rujak dengan sambal mangga muda. mantap kan? rasa dia wonderful wa cakap sama lu

Minuman Nyonya P.Hsia yang diberi nama 3 Nyonya Delight itu nampak macam sedap in real life, tapi tak sempat nak pau. Eh, bercakap pasal pau, teringat kat pau seorang ini yang tak jadi join malam tu. Dalam mangkuk itu nama dia Udang Goreng Mentega.


Ini pesanan Aqilah yang bernama Chicken Sesame ataupun dalam bahasa lebih senang difahami; Big Bird goreng tepung. Enak lho


laksa penang yang diorder Has. kawan tidak dibenarkan untuk mencicipi laksa dia sebab dia kene viral infection. ceh canggih je bunyi padahal hidung tersumbat je. over sungguh

ini lauk yang NK pesan bernama lonteng cap gomeh. eh silap.. lonteng gomeh? lontong gomeng?? lonteng gomez?? eh tiba-tiba jadi makanan argentina la pulak. NK terus jadi pelupa bila makan makanan ini, sebab sedap sangat gamaknya.

Eh salah ini, ini tak ada di 3 nyonya. Ini Chocolate Fondout Dixie yang digembar-gemburkan NK dan Balvin. Nasib rasa dia dalam golongan makanan sedap sama level dengan Wet Chocolate Kedai Kopi. Kami singgah sebelum balik rumah masing-masing.

kawan abadikan foto kenang-kenangan bersama 2 women and a half itu yang kawan spekulasikan merekalah 3 nyonya yang penuh misteri itu.

Sekian wabillahitaufik walhidayah..

Tirai ditutup

8 comments:

dzul said...

sebenarnya ini adalah sejenis entri seram..
hish..mana sorg lg nyonya dlm gamba 2??

hanie said...

hamboii..hamboii..
kemahen menu! :P

joabdullah said...

weh ambe org marang gok.hehhe\
kem salam ke dian sastro dinun..k

Unknown said...

nape mcm scary je rupa laksa tu eh..errr

Kurt Kuden said...

Dzul, sorg lagi kat dapur

hanie, hey.. jgn lupe try kalo ke jogja

joe, marang united.

chii, scary? hahaah tah has.. seswai kot ngan org scary cam has

Unknown said...

bkn pe...skali tgk laksa tu..cam..errr..xmo kata

Kurt Kuden said...

hehe.. rezeki chii.. makanan.. tak baik.. so tak yah kate pape k

thoyol said...

presentation cantik arr..

terliur aku... dah laa pose rejab..

hampeh..